”آلو
پنج شنبه , اردیبهشت 6 1403
خانه / آلو زرد / میزان تولید آلو زرد درباغات کرج ایران

میزان تولید آلو زرد درباغات کرج ایران

آیا میزان تولید آلو زرد در باغات کرج ایران، میتواند امکان صادرات آن را به خوبی مهیا سازد؟ باغداران کرجی در عرضه محصولات خود با چه مشکلاتی رو به رو می شوند؟
در زمان های گذشته انسان ابتدا از طریق شکار و زندگی در غارها به رفع نیاز های تغذیه ای خود میپرداخت. بعدها او دریافت که میتواند بذر گیاهان را کاشت کرده و با یکجا نشینی بخشی از غذای خود را از طریق زراعت و کشاورزی تامین کند. به مرور تولید محصولات کشاورزی از نیازهای وی پیشی گرفت و بدین طریق اولین داد و ستد ها در عصر کشاورزی رخ داد.
از آن دوران تا کنون تحولات زیادی در دوران های مختلف رخ داده است اما روال این خرید و فروش کما فی السابق است با این تفاوت که ابعاد و حجم معاملات آن تغییر کرده است. یکی از محصولاتی که در ایران بیش از نیاز داخلی تولید میشود آلو است. این امر موجب شده تا جهت صادرات این محصول به سایر کشورها برنامه ریزی شود.

آلو زرد کرج

مناطق ییلاقی کرج از مناطق سردسیری ایران است که به علت نزدیکی به رشته کوه های دماوند و شرایط دشتی شکلی که دارد از خاک حاصلخیزی نیز برخوردار است. این شهر با دارا بودن اقلیم سرد شرایط مناسبی برای پرورش درختان آلو زرد قطره طلا و گلدن اگ و .. دارد. باغ های آلو کرج از گذشته شهرت داشته اند. این نوع آلو از دسته آلوهای درشت و مرغوب زرد ایران است که قابلیت تبدیل شدن به یک میوه تجاری جهانی را دارد. شیرینی و آبداری را میتوان از دیگر مشخصه های آلو زرد این منطقه دانست.

میزان تولید آلو کرج

از نکات قابل توجه در مورد آلوهای کرج، مقدار تولید بالای آنهاست. در حقیقت حاصلخیزی و مهارت باغداران سبب شده است سالانه چند هزار تن آلو در این شهرستان و سایر شهرستان های استان البرز همجوار آن چون ساوجبلاغ تولید شود. حتما فکر میکنید که کشاورزان دماوندی فروش و سود خیلی خوبی را تجربه میکنند اما باید بگوییم که این تولید زیاد زمانی میتواند مفید باشد که بتواند بازار مصرف خوبی نیز برای آن پیدا کرد.

با توجه به اینکه این مقدار محصول، مازاد بر نیاز منطقه است، باغداران کرجی با مشکلات عدیده ای برای فروش محصول آلو خود و به ویژه آلو زرد قطره طلا مواجه هستند. در بسیاری از مواقع به علت فقدان سیستم فروش مناسب محصولات فاسد شده و باغداران ضرر میکنند و با قیمت بسیار بسیار نازلی این محصول را به کارخانجات فراورده سازی و به صورت شرایطی عرضه می کنند. شاید این شرایط غم انگیز باشد اما غم انگیز تر این است که ما نتوانیم بازار جهانی خوبی که خریدار این ارقام مطلوب است را برای این گونه محصولات در کشورمان پیدا کنیم.

آلو مازاد نیاز کرج فرصتی است برای کسانی که به بحث صادرات علاقه مند هستند و بازارهای جهانی را سکویی برای افزایش حجم مبادلات خود می بینند. در حقیقت بهتر است به جای غصه خوردن از وقوع چنین پیشامدهایی، به آنها به شکل یک فرصت، غنیمت و یک نعمت نگاه کنیم. البته باغداران نیز باید با برقراری ارتباط با صادرکنندگان آلو، ضررهای احتمالی خود را کاهش می دهند.
در ادامه میتوانید گزارشی از یکی از باغداران نمونه آلو کرجی را، در قالب فیلمی چند دقیقه ای مشاهده نمایید:

پارس فراور
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09120798198
شماره تماس دفتر مرکزی: 02128428198
شماره تماس بازرگانی و فروش: 02634436353
آدرس اینستاگرام: parsfaravargp@
آدرس کانال: parsfaravargp@
پست الکترونیکی: parsfaravargp@gmail.com
آدرس دفتر فروش: کرج - گوهردشت - بلوار رستاخیز - بعد از سیزدهم - ساختمان البرز طبقه 2 - واحد 4
آدرس فروشگاه: استان البرز، کرج، ابتدا جاده محمدشهر، بازار عمده فروشان پاسارگاد، غرفه خشکبار روستائی

مطلب پیشنهادی

فروش عمده آلو زرد

فروش عمده آلو زرد در ارقام مناسب و باکیفیت به شکل های مختلف و قیمتی …

دیدگاهتان را بنویسید

بازار آلو ایران