”آلو
پنج شنبه , فروردین 9 1403
خانه / آلو بخارا / آلو بخارا سیاه مرغوب آفتابی

آلو بخارا سیاه مرغوب آفتابی

آلو بخارا آفتابی یکی از بهترین ارقام از دسته آلو سیاه مرغوب می باشد که با توجه به کیفیت طعم و ظاهر جذاب آن بازار بسیار خوبی دارد. قالب مناسب این آلو موجب می شود که بسیاری از عمده کاران میوه و تره بار و فراورده سازان از آن بهره ببرند.

ارقام بسیاری از آلو سیاه در ایران پرورش می یابند اما در بین تمامی آنها می توان برای آلو بخارا سهم ویژه ای قائل شد. این آلو امروزه در میان باغداران نیز به قول معروف در بورس قرار دارد. اگر به موقع سربرداری شاخه ها انجام شود و از کودهای مناسب و به اندازه استفاده شود باردهی بسیار خوبی دارد.

اما ویژگی اصلی این آلو داشتن عیار فراوری بسیار بالایی است به نوعی که شما از هر ۱۰ تن این آلو تقریباً ۶ تن آلو خشک سیاه بخارا می توانید تولید کنید.

آلو بخارا را با پوست و بدون پوست فراوری می کنند. آلو بخارایی که با پوست خشک می شود را با نام آلو خرمایی در بازار می شناسند. همین آلو در سایر کشورها مانند مجارستان که هسته گیری می شود و با پوست خشک می شود را با نام آلو دکمه ای یا آلو مجارستانی به بازارهای با طعم شیرین پسند صادرات می کنند. اگر پوست گیری شود و بدون پوست خشک شود به خاطر داشتن گوشت زرد رنگ به صورت آلو خورشتی در انواع خورشت های سنتی ایرانی مصرف می گردد.

 

ویژگی آلو بخارا این است که دارای طعم شیرین می باشد و بسیاری از کسانی که در طبخ غذاهای سنتی ایرانی اقدام می کنند بر داشتن طعم شیرین در غذاهایی مانند آلو مسما، خورشت به آلو، فسنجان و … تأکید دارند. از این جهت ارقام دیگری مانند آلو خشک حسنی که دارای طعم ملسی هستند را با آلو بخارا جایگزین نکنید.

پارس فراور
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09120798198
شماره تماس دفتر مرکزی: 02128428198
شماره تماس بازرگانی و فروش: 02634436353
آدرس اینستاگرام: parsfaravargp@
آدرس کانال: parsfaravargp@
پست الکترونیکی: parsfaravargp@gmail.com
آدرس دفتر فروش: کرج - گوهردشت - بلوار رستاخیز - بعد از سیزدهم - ساختمان البرز طبقه 2 - واحد 4
آدرس فروشگاه: استان البرز، کرج، ابتدا جاده محمدشهر، بازار عمده فروشان پاسارگاد، غرفه خشکبار روستائی

مطلب پیشنهادی

آلو بخارا مرغوب

خرید آلو بخارا مرغوب صادراتی ایرانی

چه چیزی باعث می شود تا آلو بخارا از سایر آلوها متمایز شود؟ آیا می …

دیدگاهتان را بنویسید

بازار آلو ایران