”آلو
شنبه , اردیبهشت 1 1403
خانه / آلو سیاه / کاشت آلو سیاه مناسب چه مناطقی است؟

کاشت آلو سیاه مناسب چه مناطقی است؟

برای بسیاری از کسانی که قصد تجهیز باغ آلو دارند این سؤال پیش می آید که کاشت آلو سیاه مناسب چه مناطقی است؟ در پاسخ به این سؤال باید دو فاکتور اقلیم منطقه خود و بازار محصول خود را بررسی فنی کنید.

تولید آلو سیاه

آلو سیاه در ایران بیشترین حجم تولید در میان ارقام واریته های آلو را دارد. برای داشتن انواع آلو سیاه مرغوب باید از نهال های پایه پیوندی و یا رویشی با بذر مرغوب استفاده کنید. البته پیشنهاد بهتر استفاده از روش های پیوندی از درختان آلویی است که مرغوبیت محصولات آنها ثابت شده است. آلو سیاه به خاطر ارقام کربوهیدرات بیشتری که دارد، برای تهیه ارقام کنسانتره و ترشک و لواشک و آلو خشک بیشتر استفاده می شود. همچنین جالب است بدانید در تحقیقاتی که در دانشگاه فلوریدا بر روی زنان یائسه نیز انجام شد از تأثیر دو برابری آلو در مقابل سیب برای تراکم استخوان های ساعد و لگن به دست آمد.

اما برای تناسب آلو با منطقه شما باید اول اقلیم منطقه را بخوبی بشناسید. مهمترین عامل میزان سرما و گرما هواست. ارقام نهال های آلو معمولاً نهایتاً تا منفی ۳۵ درجه را تحمل می کنند. یا وزش بادهای شدید در فصل بهار موجب ریزش شکوفه ها می شود. مثلاً آلو سیاه نهالی است که به صورت خوشه ای باردهی دارد و وزش بادهای شدید به راحتی از حجم باردهی آن سال آن می کاهد. میزان آبیاری آن نیز در هفته برای هر درخت به طور میانگین حداکثر یکصد لیتر کفایت دارد. البته نوع کود مصرفی توسط تولید کننده نیز بسیار اهمیت دارد.

اگر در مناطق سردسیر هستید از کاشت ارقام اروپایی نهال های آلو نتیجه بهتری خواهید گرفتید. آلو سیاه بخارا برای مناطق سرد و کوهستانی معتدل مناسب تر است. از ارقام آلو سیاه آنجلو، استنلی، کهربا، دامسونز و بلک دایموند نیز می توانید بهره ببرید.

پارس فراور
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09120798198
شماره تماس دفتر مرکزی: 02128428198
شماره تماس بازرگانی و فروش: 02634436353
آدرس اینستاگرام: parsfaravargp@
آدرس کانال: parsfaravargp@
پست الکترونیکی: parsfaravargp@gmail.com
آدرس دفتر فروش: کرج - گوهردشت - بلوار رستاخیز - بعد از سیزدهم - ساختمان البرز طبقه 2 - واحد 4
آدرس فروشگاه: استان البرز، کرج، ابتدا جاده محمدشهر، بازار عمده فروشان پاسارگاد، غرفه خشکبار روستائی

مطلب پیشنهادی

قیمت آلو سیاه تازه

قیمت انواع آلو سیاه در تابستان با توجه به ارقام مناسب و کیفیت مطلوب تعیین …

دیدگاهتان را بنویسید

بازار آلو ایران